Thursday, December 4, 2014

Zaman sekolah dulu

Zaman sekolah dulu selalu rasa tanak pegi sekolah. Bila dah habis sekolah sibuk pulak nak pegi sekolah.
Zaman kecik-kecik dulu selalu rasa tak sabar nak jadi besar. Bila dah besar rasa makin takut pulak nak terus membesar.
Haih apa aku merepek ni.

Tu lah apa yg aku rasa sekarang ni. Nanti kena ambil lesen kereta, sambung study, cari kerja, kahwin.. Oops. Rasa.. NERVOUS. Ya nervous!  Cikgu kata, SPM is not the end of everything. It's a new beginning. Cuak kot.

Teringat zaman sekolah dulu, I was kinda weirdo. Sampai orang takut nak dekat. Bila masuk sester, baru aku sedar hakikat. tu. Ouch =.=
Sepanjang 5 tahun tu, zaman form 3 was the best days ever. Masa tu baru pindah sekolah baru. Kawan baru. Suasana baru. Masa tu lah aku akhirnya dapat berhijrah keluar daripada Zaman Gelap. Zaman Jahiliyyah. My classmates were very supportive. Aku sayang diaorang selamanya.

Masa tu aku baru sedar. Kalau nak berhijrah, environment tu mainkan peranan jugak sebenarnya. Bila kita nak berubah, orang lain pulak sibuk ungkit kisah lama. Siapa diaorang tu sebenarnya? Layak ke diaorang ambil tahu tentang kisah silam orang lain? Sebab tu lah, sesapa yang nak berhijrah, eloklah berhijrah tempat sekali. Cari environment baru. Tempat baru di mana orang lain tak berminat untuk ambil tahu kisah lama kita. Masa tu lah kita dapat satu momentum untuk berubah.

Bila dah berjaya, genggamlah hadiah tu elok-elok. Kalau terlepas bukan senang nak dapat balik ;)

No comments:









Light Brown Pointer